Szőlőskör Ultra 50K 2017.09.02

2017.10.22

A történet előzménye a tavalyi "majdnem" fiaskó ezen a versenyen - odamentem egy db. maratonnal a hátam mögött, maratont futni - de szintest és hőségben, gyakorlatilag felkészülés nélkül, ráadásul egy az előző hétvégén megfutott 30 km-es bakonyi teljesítménytúra emlékeivel a lábamban:) Az eredmény meg is lett, már az első 20 kilométer után kezdtem megülni, a következő 22 meg egy vergődés volt, sétával, feladás gondolatokkal, 5:20nettó, 5:55 bruttó gigagyász maratoni idővel...:) abszolút utolsó hely be is figyelt:)


Ennek fényében jó ideig jegeltem az idei versenyen való indulás gondolatát, mert bár idén már három ultrát futottam, azokon sem szint, sem szintidő nem volt.


Viszont pár hete már kezdett foglalkoztatni a dolog, így nevezés követte a gondolatot, illetve Csaba Gyula Csabipontkom-ot is sikeresen belerángattam a buliba (nem volt nehéz...).


Csütörtökön még alaposan belefutottam egy allergiával kezdődő, majd fejfájdítós, erőt elvevős náthába, amit pénteken nagy buzgalommal próbáltam kiheverni.


Szombat reggel szokásunkhoz híven jó korán Balatonszőlősre értünk. Rajtcsomag, ismerősök, mászkálás, majd beöltözés futónak következett.


Az idő ekkor még borús volt és kellemesen hűvös.

A rajtra kisütött a nap persze, de ennek ellenére nem lett azonnal hőség. A terep ismerős volt, igyekeztem ésszel futni, úgy 5:40-nél nem gyorsabban, amíg megy.


Célkitűzés csupán annyi volt, hogy ne sétáljak bele, érjek be a 7 órás szintidőn belül és a mozgásom az utolsó kilométereken is emlékeztessen az emberszabású főemlősökére.


Kis karikával indultunk Balatonszőlősön belül, egyből egy kis bemelegítő szinttel, majd jött a hullámvasút Pécselyen, majd Vászolyon át, Vászoly előtt a "siratófallal", gond nélkül megfutottam.


Kis hullámzás után aztán megkezdtük a hosszú lefelét Dörgicsén keresztül, innen a 34ik kilométerig Krisztina Csakany mögött/elött futottam - persze tudtam, hogy ő nem maxolja ki pár héttel a Spartathlon előtt ezt az 50 kilométeres edzést, de akkor is megtiszteltetés volt:):) a nyomában lenni ... egy darabig:)


Itt rendesen tűzött már a nap, de a gyönyörű déli partra néző panoráma háttere már láttatta, hogy közeleg a megváltás - a felhők.


Akaliba érve szerencsére oda is értek és eltakarták a napot, innentől végig borult maradt az ég és kitűnő futóidő lett.


Akaliban a parti útról másztunk kicsit vissza az országút mellé, majd lecsorogtunk a fövenyesi leágazáshoz, Fövenyesen aztán a kerékpárúton át Udvariba, itt megcsodáltuk a "szíves sírköves" temetőt, a szív alakú sírkövek eredetére több legenda is létezik:


https://www.balatonudvari.hu/.../telepules.../szivalaku-sirkovek/


Innen következett Örvényes, majd az átkozottul jobbra dőlő kerékpárúton Aszófő.


Itt éppen elkaptuk a sorompót is, így lett két perc extra pihenő:)


Aszófő Tihany felé eső végénél egy alapos frissítés a fordítónál, majd indult a menet visszafelé.


Ismét Udvariban Krisztina Csakany beért hátulról, nálam kicsit kezdett betérdelni a rendszer, illetve igyekeztem tartalékolni az elkövetkezőkre.


Éééés dobtunk is egy jobb kanyart majd nekivágtunk toronyiránt a felvidéki dombokon át Vászolyra felvezető útnak...itt élénk forgalom és végetérni nem akaró emelkedő következett...5 Km-en át.


Bár bele nem gyalogoltam, de medvetánc mozgással cammogtam felfelé...fura is volt, hogy gyakorlatilag nem tudom megelőzni a felfelé sétálókat:):)


Egy szép erdőn keresztül aztán végre ismét Vászolyra értünk, itt ért be Csaba Gyula Csabipontkom, majd váltott vezetéssel folytattuk a futásunkat a cél felé.


Lefelé vinnyogva futottuk meg a Vászolyi siratófalat, utána Pécselyig sikerült ismét tempót futni, Pécselyen egy utolsó frissítés, majd a végső 4 Km, innen nem erőltettem neki, Csabit útjára engedtem abban bízva, hogy a sorompós időjóváírásom elég lesz ahhoz, hogy kihozzuk döntetlenre a meccset (nyert azért pár másodperccel:))), komótosan a megeredő esőben beporoszkáltam a célba.


A célkitűzések sikerültek, 5:01-es nettó, 5:11-es bruttó idővel sikerült lefutni a 48,8Km-t 596 méter szint mászással (az 50Km valahol el lett mérve...), korosztályomban 50-ből a 33ik, abszolútban a 89 célba érőből (+kb. 10 versenyt feladó tehát 100ból) az 59ik helyre volt elég, illetve 6db. 5x10km-es váltó is mögöttem végzett.


Átöltözés után következett az életmentő forró gulyás pogácsával, majd eredményhirdetés - Csabi korosztályos második helyezése miatt érdemes volt megvárni.


Este Akaliban a strandon szakadó esőben végre sör pizza és jéger, meg még sör! Köszi Csabi!


Kitűnő hangulat, szervezés, frissítés jellemezte a rendezvényt!